Vilkår og betingelser

1. Anvendelsesområde.......
Disse vilkår og betingelser gælder for alle ordrer afgivet via vores onlinebutik. Vores onlinebutik er udelukkende beregnet til forbrugere i Den Europæiske Union.

En forbruger er enhver fysisk person, der indgår en juridisk transaktion med formål, der overvejende ligger uden for deres handel, forretning eller erhverv. En erhvervsdrivende er en fysisk eller juridisk person, der handler med formål vedrørende deres handel, forretning eller erhverv.

2. Kontraktpart, kontraktindgåelse, rettelsesmuligheder
Købsaftalen er indgået med BRYMORA Marcin Brymora, Wieluńska 3, 42-200 Częstochowa, Polen (herefter benævnt "Sælgeren").

Ved at præsentere produkterne i vores onlinebutik giver vi et bindende tilbud om at indgå en kontrakt for disse varer. Du kan uden forpligtelser placere vores produkter i indkøbskurven og til enhver tid rette dine indtastede oplysninger, inden du afgiver din bindende ordre, ved hjælp af de korrekturhjælpemidler, der er angivet og forklaret under bestillingsprocessen. Kontrakten er indgået, når du accepterer tilbuddet ved at klikke på bestillingsknappen. Umiddelbart efter afgivelse af din ordre modtager du en bekræftelse via e-mail.

3. Kontraktsprog, opbevaring af kontraktteksten
De tilgængelige sprog til indgåelse af kontrakten er engelsk og tysk. Kontraktteksten gemmes, og vi sender dig ordreoplysningerne og vores vilkår og betingelser i tekstform. Af sikkerhedsmæssige årsager er kontraktteksten ikke længere tilgængelig via internettet efter afslutningen af ordren.

4. Leveringsbetingelser
Der kan forekomme yderligere forsendelsesomkostninger oven i de angivne produktpriser. Yderligere oplysninger om forsendelsesomkostninger kan findes på siden "Forsendelse".

Vi forbeholder os retten til i særlige tilfælde at opkræve et ekstra forsendelsesgebyr for at dække de faktiske leveringsomkostninger. Levering sker udelukkende via forsendelse fra Polen; selvafhentning er ikke mulig. Vi leverer ikke til pakkestationer.

5. Betaling
Beregningen af forsendelsesomkostninger er individuel og baseret på produkternes dimensioner, vægt og leveringsadresse. Disse omkostninger vises transparent, så snart du placerer produkterne i din kurv.

Forudbetaling
Når du vælger forudbetaling, vil vi oplyse vores bankoplysninger i en separat besked, og varerne vil blive afsendt efter modtagelse af betalingen.

PayPal
Under bestillingsprocessen vil du blive omdirigeret til onlineudbyderen PayPals hjemmeside. For at betale fakturabeløbet via PayPal skal du enten være registreret der eller registrere dig først, logge ind med dine loginoplysninger og bekræfte betalingsinstruktionen til os. Betalingstransaktionen udføres automatisk af PayPal umiddelbart derefter.

Faktura
Du betaler fakturabeløbet efter modtagelse af varerne og fakturaen via bankoverførsel til vores konto. Vi forbeholder os retten til at tilbyde køb på regning først efter en vellykket kreditvurdering.

6. Transportskader
Hvis varer leveres med åbenlyse transportskader, bedes du straks anmelde disse mangler til transportøren og kontakte os hurtigst muligt. Undladelse af at reklamere eller kontakte os påvirker ikke dine lovfæstede rettigheder eller deres håndhævelse, men det hjælper os med at gøre vores krav gældende mod transportøren eller transportforsikringen.

7. Garanti og garantier
Lovpligtige garantirettigheder gælder. Oplysninger om eventuelle gældende yderligere garantier og deres nøjagtige betingelser kan findes sammen med produktet og på særlige informationssider i onlinebutikken.

Beskadigelse af pakken under transport – procedure

Kontrol af pakken ved levering
Køber (modtager) er forpligtet til at kontrollere pakkens tilstand ved levering, med særlig vægt på:

tilstanden af den ydre emballage,
synlige tegn på skader, buler eller åbninger,
indholdets fuldstændighed.
Hvis der konstateres mekaniske skader (f.eks. revner, ridser, buler eller ødelagte dele), skal modtageren udarbejde en skadesrapport til kurérfirmaet. Dette dokument tjener som grundlag for at indgive et transportskadeskrav. Manglende skadesrapport på leveringstidspunktet kan medføre, at transportvirksomheden afviser kravet.

Anmeldelse af skader efter levering
Hvis skaden opdages efter levering, har modtageren ret til at anmelde den direkte til transportøren inden for 7 dage efter levering. Rapporten skal indeholde:

billeder af det beskadigede produkt,
billeder af den ydre og indre emballage,
en beskrivelse af skaden og pakkens sporingsnummer.
Rapporten kan indsendes af modtageren eller – efter aftale – af sælgeren (afsenderen). Bemærk venligst, at manglende udarbejdelse af en rapport reducerer chancerne for et positivt resultat af klageproceduren betydeligt.

Ansvar for mekanisk skade
Mekanisk skade forårsaget af eksterne faktorer (f.eks. stød, knusning, fald) udgør ikke en produktfejl under garantien, hvis det skete efter produktet blev overdraget til modtageren. I sådanne tilfælde er transportvirksomheden ansvarlig, ikke sælgeren.

Støtte under klageprocessen
Sælgeren forpligter sig til at bistå køberen i klageprocessen hos transportvirksomheden, især ved at:

angivelse af forsendelses- og transportøroplysninger,
forklaring af klageproceduren,
fremsendelse af nødvendig dokumentation, når det er nødvendigt.
Hvis reklamationen accepteres af transportøren, vil sælgeren reparere, ombytte eller refundere produktet i henhold til aftalen med køberen.

Henstilling
For at sikre en problemfri klageproces anbefales det at kontrollere pakken i kurérens nærvær og, i tilfælde af uregelmæssigheder, udarbejde en skadesrapport, inden der kvitteres for leveringen.

8. Returnering og fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde denne aftale inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesretten gælder dog ikke for varer, der er fremstillet efter kundens specifikationer eller tydeligt personliggjorte (specialfremstillede produkter).

For at udøve din fortrydelsesret for andre produkter skal du informere os om din beslutning ved hjælp af en tydelig erklæring (f.eks. et brev sendt med post eller e-mail). Du kan bruge standardfortrydelsesformularen, men det er ikke obligatorisk.

Produkterne skal returneres i deres oprindelige stand til:
KNALL – BRYMORA Marcin Brymora
Wieluńska 3
42-200 Częstochowa
Polen

Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af varerne.

9. Gældende lov og tvistbilæggelse
Kontrakter indgået via denne onlinebutik er underlagt polsk lov, eksklusive FN-konventionen om aftaler om internationale køb af varer (CISG). Dette lovvalg påvirker ikke de obligatoriske forbrugerbeskyttelsesbestemmelser, der gælder i det land, hvor du har dit sædvanlige opholdssted i EU.

Europa-Kommissionen tilbyder en platform til online tvistbilæggelse (ODR), som er tilgængelig på:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi er ikke forpligtede til eller villige til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer ved et forbrugervoldgiftsnævn.

AGB oprettet med henvisning til Trusted Shops Legal Text Generator i samarbejde med Wilde Beuger Solmecke Rechtsanwälte.